Idea Bakery ve Türkiye’deki partnerleri Marka İletişimi Danışmanı Neslihan Kohen, hayranlık uyandıran Türk markaları ve tüketicinin beklentilerine yeterli cevabı veremeyen markalar hakkında bir yazı dizisi yayınladı. Kohen en çok beğendiği markanın Türk Hava Yolları olduğunu belirtirken, Yeni Rakı ve Kuru Kahveci Mehmet Efendi markalarının uluslararası olarak yeterli bir şekilde bilinmediğini ancak dünya çapında ünlü olmayı hak ettiğini söyledi.
Markaların tüketici ile anında iletişime geçmesinin ve bunu yaparken pratik olmasının, tüketicilerde son zamanlarda oluşan beklentilerden olduğunu ancak markaların bu önemli noktaları bazen gözden kaçırdığını belirten Kohen’in düşünceleri ise şu şekilde;
Dijital pazarlama devrinde olduğumuz halde Türk markaları genelde hedef kitlesi ile geleneksel yöntemlerle iletişim kurmaya çalışıyor. Data ve teknolojinin yardımıyla oldukça yaratıcı olabilecek bu iletişim, geleneksel yöntemlerle markadan tüketiciye bir monolog halini alır. Bu markalar pazarda olan değişimi anlamak için tüm kaynaklarını kullansa da, dijital pazarlama hakkındaki düşüncelerinin gelişmesi gerekiyor. Genç popülasyonun sahip olduğu potansiyeli göz ardı eden markalar, çoğunlukla dijital marketi, ‘’like’’ların ve ‘’click’’lerin gerçek tüketici iletişiminden daha önemli olduğu bir platform gibi görüyorlar. Çoğu marka tüketici yorumlarına eş zamanlı olarak cevap vermekte başarılı olamıyor. Bu markalar pazar hakkındaki algıları tam olarak oluştuğunda tüketicilerin arasındaki diyaloğu analiz etmeye başlayabilir ve oluşturdukları dataları güçlü içeriğe ve hedef odaklı kampanyalara dönüştürebilirler. Gözden kaçırılan bir diğer durum ise, kaynaklar yetersiz kaldığında veya hazır olmadığında pratikliğin öne çıktığı Türk kültürü ve pratik zekaya sahip Türk insanları. Bir diğer deyişle, hayatımızı kolaylaştıran ve anında uygulanabilir yeniliklerin her zaman hoş görüldüğü Türk kültürü ve getirdiği fırsatlar markalar tarafından unutulabiliyor.