Son zamanlarda, daha fazla markanın gerçek zamanlı pazarlamayı benimsediğini ve dijital pazarlamanın gelişmesi ile anda pazarlamanın öneminin gittikçe arttığını görüyoruz. İnsanların dikkat süreleri hep kısaydı ancak şu an, dünya insanların avuçlarının içinde. Bu durumda markalara düşen şey ise, olaylar gerçekleştiği anda vermek istedikleri mesajı iletmek ve zekice oluşturulmuş bir pazarlama kampanyasına sahip olmak. Gerçek zamanlı pazarlama, markalara hedef kitleleri ile gerçek zamanlı bilgilere dayanarak iletişim kurma imkanı verir. Euro 2016 sırasında,bu iletişimin en çok görüldüğü sosyal medya platformu Twitter’da #Euro2016 hashtag’i ile 8 milyonu Türkiye’den olmak üzere 24 milyon tweet atıldı. Bu periyotta eş zamanlı olarak Coca-Cola, Turkcell ve Arko Men gibi markalar Twitter üzerinden videolar ve yaratıcı görseller aracılığıyla kullanıcıları ile iletişimini devam ettirdi.
Peki markalar gerçek zamanlı pazarlamanın gücünden en iyi şekilde nasıl faydalanır? Her marka, hikaye, olay birbirinden farklı olduğu için temelde üç farklı adımdan bahsedebiliriz. İlk olarak doğru zamanlama oldukça önemli. Sosyal medyadaki her şey göz açıp kapanana kadar gerçekleşirken önemi artan, günler ve saatler değil, dakikalar ve saniyeler oluyor. Marka gerçekleşen bir olaya ne kadar hızlı tepki verirse pazardaki rakiplerinden o kadar önde oluyor. konuşmaları takip etmek, tüketicileri gerçek zamanda dinlemek, anlamak markayı öne çıkartan hamlelerden bir kaçıdır. Orijinal ve çarpıcı olmakta internetteki aşırı bilgi ve data arasından sıyrılmaya yardımcı olur. Ancak hızlı olmak istenirken orijinal içerikten de ödün verilmemelidir. Son olarak gerçek zamanlı pazarlama yapılırken istikrarlı ve tutarlı olunmalıdır. Uygulanacak stratejinin markanın genel stratejisi ile uyumlu olması, herhangi bir uyumsuzluk sonucu oluşacak yanlış anlaşılmayı ve başarısızlığı önler.