Gerçek bir insanla konuşur gibi iletişime geçebildiğimiz, hatta alışveriş yapabilmemizi sağlayan chatbotların markalar tarafından da birçok sosyal medya platformunda kullanımı gittikçe artıyor. Bu teknolojiyi bir ileri seviyeye taşıyan Amerikan kozmetik markası Covergirl, kullandığımız sohbet uygulamalarında yaşayan, bizimle gerçek bir insan sohbet ediyormuş gibi iletişim kuran, sorduğumuz sorulara cevap veren Chatbot kampanyası ile karşımıza çıktı. Mesajlaşma uygulaması olan Kik’in içerisinde 16 yaşındaki ünlü TV yıldızı Kalani Hilliker’in sanal versiyonu ile konuşabilme imkanı sunan KalaniBot adlı Chatbot uygulaması, You&Mr Jones şirketinin bir parçası olurken şirketin CEO’su David Jones bir sene içerisinde binlerce chatbot uygulaması göreceğimizi söyledi. Ve ardından, şu ana kadar uygulamanın %91 pozitif yorumla karşılaştığını ve konuşmaların %48’inin marka kuponlarının tüketiciye ulaşması ile son bulduğunu belirtti. Covergirl’in kampanyası hala yapım aşamasında, ancak yaratıcılarına göre kurduğu yeni iletişimlerle beraber günden güne gelişiyor. Örneğin şu an quiz formatında da başarılı olan KalaniBot, takipçileri hangisi senin hakkında daha doğrudur sorusunun ardından gelen seçeneklere cevap verebiliyor. CoverGirl Genel Müdür Yardımcısı, Ukonwa Ojo ise chatbot uygulamasının geliştirilmesi, daha kişisel ve dinamik olması konusunda oldukça heyecanlı olduklarını söyledi. Henüz yolun başında olduğumuz chatbotların milyonlarca türünün oluşması beklenirken, bu yenilikler bize daha önce Black Mirror’da ölmüş olan bir insanın sosyal medya bilgileri ve alışkanlıkları baz alınarak tekrardan hayat bulduğu bölümü hatırlattı. Yakın gelecekte, sadece film ve dizilerde gördüğümüz bu tarz teknolojiler gerçek hayatta da karşımıza çıkacak gibi gözüküyor.